top of page

Berkongsi Injil Tanpa Memaksa

HIDUP SEBAGAI CONTOH

Orang akan melihat dan memerhatikan bahawa anda seorang Kristian yang sebenar melalui gaya hidup anda. Sebagai duta Tuhan, anda mewakili Kristus dalam keluarga, kalangan rakan, di sekolah, dan di tempat kerja. Anda tidak perlu risau tentang terlalu memaksa jika anda memenangi hati orang melalui kehidupan yang telah diubah.


DOA UNTUK ORANG ITU

Perkara yang paling mengasihi yang boleh anda lakukan ialah mendoakan orang tersebut, memohon kepada Tuhan untuk bekerja dalam hidup mereka. Doa adalah senjata yang paling berkuasa; ia bergantung pada kekuatan Tuhan dan bukannya kekuatan anda sendiri. Tuhan bekerja di sebalik tabir.


MULAKAN DENGAN PERBUALAN

Dekati seseorang dengan mengenali mereka secara peribadi. Tanyakan tentang hobi, minat, atau cabaran mereka. Apabila orang melihat bahawa anda benar-benar mengambil berat, mereka akan membina kepercayaan. Setelah hubungan itu terjalin, anda boleh memulakan perbualan yang lebih mendalam dan mula berkongsi Injil.


MENGASIHI SEPERTI YESUS

Yesus adalah model kita dalam menjadi tegas tetapi lembut. Dia sabar dengan kita walaupun kita menghadapi kesukaran. Kasih-Nya adalah tanpa syarat, dan kita boleh menyebarkan kasih yang sama kepada orang lain. Oleh kerana kita diterima, ditebus, dan dipulihkan oleh Kristus, kita diberdayakan untuk mencerminkan kasih-Nya dan menjadi lebih seperti-Nya.


Bersedia untuk Menyertai Cabaran?


YesHeIs


Comentários


bottom of page